ej się bezpieczeństwem i higieną pracy także muszą posiadać ukończone szkolenia BHP. Szkolenie BHP dla pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy posiadają okres ważności pięciu lat. Kurs z bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników służby BHP jest najdłuższym rodzajem kursu, ponieważ obejmuje aż 32 godziny lekcyjne. Każdy pracownik zatrudniony na umowę o pracę musi posiadać ważne szkolenie BHP, nic więc dziwnego że dotyczy to także pracowników branży zajmującej się bezpieczeństwem i higieną pracy. Sam pracownik służby BHP musi orientować się w bieżących przepisach regulujących kwestie związane z zachowaniem bezpieczeństwa w miejscu pracy, żeby móc świadczyć swoje usługi innych firmom. Pracownicy zatrudnieni w firmie BHP sami posiadają obowiązek ukończenia odpowiedniego kursu.
Informacje o wstępnym szkoleniu BHP
Jednym z wielu obowiązków, które ciążą na pracodawcy, jest zapewnienie odpowiednich szkoleń BHP zatrudnionym pracownikom. Szkolenia BHP dzielą się na wstępne szkolenia oraz na szkolenia okresowe. Wstępne szkolenie BHP jest przeznaczone dla wszystkich pracowników, którzy zaczynają pracę w danym miejscu. Pracodawca powinien zdawać sobie sprawę z tego, że powinien zatrudnić pracownika, który posiada ukończone wstępne szkolenie BHP. Wstępne szkolenie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy muszą ukończyć wszyscy zatrudnieni pracownicy, niezależnie od tego, na jakim stanowisku wykonują swoją pracę. Dokumentem, który potwierdza ukończenie odpowiedniego kursu z bezpieczeństwa i higieny pracy, jest karta szkolenia wstępnego. Pracodawcę, który zatrudnił pracownika bez ukończonego szkolenia wstępnego może czekać kara finansowa, warto więc pamiętać o tym, jak istotne są wstępne szkolenia BHP. Firma działająca w branży BHP oferuje przeprowadzanie wstępnych szkoleń BHP przeznaczonych dla wszystkich pracowników.
Do kogo są skierowane usługi PPOŻ
Bezpieczeństwo i higiena pracy muszą być odpowiednio zachowane w każdym miejscu pracy, niezależnie czy jest to jakiś zakład, przedsiębiorstwo czy instytucja. Tak samo przestrzeganie przepisów ochrony przeciwpożarowej jest konieczne w każdym budynku użyteczności publicznej oraz wszędzie tam, gdzie znajdują się miejsca pracy. Na rynku istnieją specjalistyczne firmy, które zajmują się świadczeniem usług z zakresu BHP oraz PPOŻ. Firma oferująca szkolenia BHP oraz szkolenia PPOŻ kieruje świadczenie swoich usług do każdego pracodawcy. Istotnym obowiązkiem każdego pracodawcy jest zapewnienie pracownikom odpowiednich szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz z zakresu ochrony przeciwpożarowej. Każdy właściciel firmy, niezależnie od tego w jakiej branży działa, musi zapewnić zatrudnionym pracownikom odpowiednie warunki pracy, które dotyczą także zachowania zasad bezpieczeństwa oraz higieny. Na szczęście dzięki istnieniu firmy zajmującej się sprawami BHP, pracodawca może powierzyć bezpieczeństwo swojej firmy w ręce specjalistów.
Przejęcie spraw z postępowaniem powypadkowym
W każdym zakładzie pracy, mimo zachowania odpowiednich warunków pracy oraz przestrzegania przepisów BHP, może zdarzyć się nieszczęśliwy wypadek, w którym pracownik doznał jakiegoś uszczerbku na zdrowiu. W takiej sytuacji obowiązkiem pracodawcy jest sporządzenie odpowiedniej dokumentacji związanej z postępowaniem powypadkowym. Firma działająca w branży BHP może przejąć sprawy dotyczące postępowania powypadkowego od pracodawcy. Firma zajmująca się sprawami BHP zatrudnia odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów, którzy oferują także szkolenia BHP, szkolenia PPOŻ oraz kursy pierwszej pomocy. Postępowanie wypadkowe polega na wypełnieniu odpowiedniego protokołu lub karty powypadkowej, które zapewniają poszkodowanego pracownikowi korzystanie z różnych świadczeń. Ponadto dokumentacja związana z postępowaniem wypadkowym może stanowić dla pracodawcy cenną uwagę na temat panujących warunków w pracy, dzięki czemu możliwa jest poprawa warunków w celu zwiększenia bezpieczeństwa. Przeprowadzenie postępowania powypadkowego dobrze jest zostawić w rękach profesjonalistów.